Sfaturi in redactarea unui advertorial de succes

Advertorial = Advertisment + editorial.

Advertorialul este un fel de publicitate narativa, mai precis un articol publicitar scris intr-o maniera editoriala. Acesta are o tema specifica, contine un numar minim de cuvinte (de obicei 300), dar si un numar maxim de linkuri, care se plaseaza strategic pe anumite cuvinte cheie relevante.

Advertorialul este considerat a fi una dintre cele mai eficiente metode de promovare atat online, cat si offline.

Sfaturi pentru redactarea unui advertorial de succes:

  • inainte de redactarea unui advertorial documentarea este esentiala;
  • textul trebuie scris corect gramatical, cursiv si natural, in stil editorialistic, nu in stil publicitar, deoarece advertorialul este o publicitate extrem de soft;
  • articolul trebuie sa fie interesant pentru publicul tinta ales;
  • titlul trebuie sa fie concis si atractiv. Un titlul bun trebuie sa capteze atentia, sa fie interesant, sa starneasca dorinta si sa contina acel element de „call to action”, care sa-l faca pe cititor sa citeasca mai departe;
  • fotografiile si ilustratiile trebuie folosite cu moderatie, caci advertorialul este in sine, o poveste a produsului sau ideii ce se doreste promovata;
  • citatele sunt foarte importante. Un citat bine ales si plasat corespunzator in articol, poate face ca advertorialul sa fie mult mai convingator in fata cititorilor;
  • nu folositi clisee, sloganuri si tag-uri. Articolul trebuie sa fie cat mai credibil si usor de citit de catre oricine;
  • advertorialul nu trebuie sa sune deloc a reclama. Chiar daca avem un titlu de reclama, articolul trebuie sa fie diferit, sa fie creat ca si o reclama mascata intr-un articol de tip editorial. Textul trebuie sa fie interesant si sa contina informatii utile despre ceea ce dorim sa promovam.
  • mentionarea autorului are un rol foarte important, caci da articolului mai multa credibilitate si un raiting mult mai bun.

Tineti minte, advertorialele nu sunt reclame, ci ele sunt menite sa arate ca niste articole scrise intr-o maniera editoriala. Acestea trebuie sa se incadreze perfect in tema bloggului sau publicatiei in care apar. Deci, sloganurile, ca cele din campania publicitara directa, sunt complet de evitat in textul unui advertorial.

6 comentarii la “Sfaturi in redactarea unui advertorial de succes

  1. Foarte util articolul. Voi tine minte.
    Cred ca, in ultima vreme, chiar m-am straduit sa redactez articolele cat mai …beletristic posibil pentru a evita capcana de a pierde cititorii.
    O zi buna!

  2. As putea sa folosesc intr-un articol pe blogul meu o parte din aceste informatii? cu link spre dumneavoastra, bineinteles.
    Multumesc

Dă-i un răspuns lui Alexandrescu Daniela Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *